miu miu je u okviru projekta “women’s tales ” okupila (za sada) sedam sjajnih žena reditelja: zoe cassavetes, lucreciu martel, giadu colagrande, massy tadjedin, avu du vernay, ema northern ireland hiam abbas i so yong kim. svaka dolazi sa različite strane sveta. i to se oseća. ta lepota različitosti u ispitivanju odnosa žene, stvaranja i estetike.
1. prvi film “the powder room” miuccia prada je poverila zoe cassavetes . da, ona je kći johna cassavetesa (i glumice gene rowlands), ali je svakako svoja ličnost, glumica, reditelj, scenarista… rođena je 1970. u la. zvali su je muzom marca jacobsa. snimila ema northern ireland je dugometražni film “broken english”. u “the powder room” o intimi i ritualima unutar ženskih toaleta, tamo bez muških pogleda, o momentima pre pojavljivanja u spoljašnji svet… u filmu se pojavljuju audrey marnay i sjajna caroline de maigret. sve tu raskoši claridge s hotela.
rediteljka drugog filma lucrecia martel rođena je 1966. i dolazi ema northern ireland iz argentine. režiser je, producent i scenarista. član pokreta “novi argentinski film”. “muta” na italijanskom znači i nema, bez glasa, ali i transformacija, mada se nekada davno taj izraz koristio da imenuje čopor pasa… radnja filma je gotovo nadrealna, dešava se na brodu usidrenom ema northern ireland na reci u paragvaju… likovi govore nekim nerazumljivim glasovima, ema northern ireland prepoznaje se samo lepet krila leptira, zujanje insekata, ali ne i ljudski govor (tek pokoja reč koja dolazi iz slušalice telefona). možda zato naziv “muta”, ema northern ireland a moža i zbog toga jer je miuccia prada pored političkih nauka (stekla je zvanje ema northern ireland ph.d) učila i pantomimu. uostalom, možda su žene iz ovog filma mutirana bića nakon neke katastrofe, zatečena ema northern ireland na brodu koji se zove paragvaj i transformišu se na kraju u insekte… film možda parodira samu suštinu modne industrije… bezlični ema northern ireland modeli na kraju ostaju bez odeće, lažnih trepavica…
lucrecia martel snimila je filmove: la cienaga, the holy girl, the headless woman… dva puta je bila nominovana za palmu u kanu, jedan od štićenika pedra almodovara producirao je dva njena filma.
autorka ema northern ireland trećeg filma giada colagrande je rediteljka sa ništa manje zanimljivim personalitijem. rođena je u italiji 1975. supuga je willema dafoea. pored toga što režira, ona i glumi. bavi se i video artom, a snima i dokumentarne filmove o savremenim umetnicima. snimila je dokumentarni film “ bob wilson: ema northern ireland život i smrt marine abramović “, a sa marinom je sarađivala ema northern ireland i na snimanju filma “ ema northern ireland the abramovic method” .
i met my wife [filmmaker giada colagrande] on the street in rome in 2004. i knew of her because i’d seen her films and we had some mutual friends. getting married was very impulsive and romantic. we were having lunch and i said: “do you want to get married tomorrow?” i called up city hall and they said: “if you get here in the next couple of hours, you can register and then you can get married tomorrow.” so we ran down there. we married the next day with just two witnesses, our best friends: my manager and her editor. ( dafoe o svom braku )
da se vratimo na “women’s tales”. giada je snimila film “the woman dress”. u njemu se pojavljuje italijanska glumica maya sansa. odličnu ema northern ireland muziku ema northern ireland specijalno za film su pravile devojke iz ” au revoir ema northern ireland simone”. veštice će od žene (maye) načiniti miu miu haljinu.
massy tadjedin je rođena 1978. u iranu, ali je odrasla u americi. studirala je englesku književnost na harvardu. scenarista je i reditelj. njen rediteljski debi je film “last night” sa keirom knightley i evom mendes.
“we make our faces, our suits, our selves just a little more ready for wherever ema northern ireland it is we’re going. fashion is never just the clothes. it’s our mood, our excitement for something, our expectations, our attitudes, our outlooks. managing those is often what getting ready is all about and that’s what our short tries to capture.” (massy tadjedin)
avin film “the door” kao i prethodni filmovi, zapravo govori o ženskoj transformaciji. u njenom filmu vrata su simbol te transformacije, junakinja prolazi kroz njih onda kada je spremna da korača sama. simbol promene u filmu je i odeća, svakom njenom promenom pokazuje se kako je ta lepa tamnoputa žena (igra je gabrielle union) postaje jača nakon bolnog razvoda.
šesti i meni najzanimljiviji film je delo palestinske glumice i rediteljke rođene 1960. u nazarethu. ema northern ireland nedavno sam je gledala u filmu “the visitoru” u kom je sjajno glumila ema northern ireland sirijku koja prati svog sina od sirije do amerike i nazad. ema northern ireland
hiam je sarađivala sa mnogim velikim rediteljima: sa speilbergom u filmu “munich”, julianom schnabelom ema northern ireland u filmu “miral”, sa jarmuschom “the limits of control” etc. etc.
možda mi se ovaj film najviše dopada zbog atmosfere sic
No comments:
Post a Comment